باز عطر نرگس میپیچه

اللهم عجل لولیک الفرج

باز عطر نرگس میپیچه

اللهم عجل لولیک الفرج

باز عطر نرگس میپیچه

برخی مردمان امام گذشته را بیشتر از امام حاضر دوست دارند!میدانی چرا؟
امام گذشته را هرگونه که بخواهند تفسیر می کنند.
ولی امام حاضر را باید فرمان ببرند...
و کوفیان اینگونه عاشورا را رقم زدند...

یکی ازوظایف مسلمین در زمان غیبت امام زمان (عج) ، گسترش نام و یاد آنحضرت می باشد . امیدوارم که بتونم بخشی از این وظیفه رو انجام دهم

امکانات

دعای فرج

طبقه بندی موضوعی

آخرین مطالب

اسیر نفس

يكشنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۲۳ ق.ظ

سلطان سلجوقی بر عابدی گوشه نشین و عزلت گزین....



 سلطان سلجوقی بر عابدی گوشه نشین و عزلت گزین وارد شد. حکیم سرگرم مطالعه بود و سر بر نداشت و به ملکشاه تواضع نکرد، بدان سان که سلطان به خشم اندر شد و به او گفت: آیا تو نمی دانی من کیستم؟

 

من آن سلطان مقتدری هستم که فلان گردنکش را به خواری کشتم و فلان یاغی را به غل و زنجیر کشیدم و کشوری را به تصرف در آوردم.

 

حکیم خندید و گفت: من نیرومند تر از تو هستم، زیرا من کسی را کشته ام که تو اسیر چنگال بی رحم او هستی. شاه با تحیر پرسید: اوکیست؟

 

حکیم گفت: آن نفس است. من نفس خود را کشته ام و تو هنوز اسیر نفس اماره خود هستی و اگر اسیر نبودی از من نمی خواستی که پیش پای تو به خاک افتم و عبادت خدا بشکنم و ستایش کسی را کنم که چون من انسان است.

 

شاه از شنیدن این سخن شرمنده شد و عذر خطای گذشته خود را خواست.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی